Sunday, September 7, 2008

Eski Günler...

Çok yakında güzel (benim ölçülerime göre :)) çizimlerle dönmeyi düşünüyorum fakat o zamana değin biraz nostalji yapalım.
Bundan 10-12 yıl önce lise zamanı. O zamanlar Windows 95 vardı ve kasalardaki güç kaynağı otomatik değildi. Bilgisayarın kapatırken elektiriği manuel o
larak kemek gerekirdi. Windows normal kapanma işlemlerini bitirdikten sonra "Şimdi Bilgisayarınızı Kapatabilirsiniz." yazısı çıkardı (Gerçi bu yazı XP'de de var galiba). O sıralar onun kapanış ekranını nasıl değiştireceğimizi bulmuştuk.

Ben de o sıralar 3D Studio (daha max'i çıkmamıştı) ile uğraşıyordum. Zavallı makinamı onunla yoruyordum. Onunla bu kapanış ekranını tasarladım: (windows garip bir 320x400 ekran çözünürlüğü kullanıyordu)Arkadaşım Özgür Gönen'le birlikte piramit yazılım grubunu kurmuştuk. Bu onun için hazırladığım logo:
Bu logo çalışmasında çok emek harcadım. Çöl kısmını yazdığım pascal kodu ile oluşturmuştum (daha sonra photoshoplandı tabii). Piramit 3DS'ten geldi. Mermer blok War Craft 2'nin sol (sağ?) yanında dik duran menu arkasıdır. Renk açıp koyulaştırarak kazıma etkisi yapmıştım. Bulut ve parlaklık photoshop efekti. Altın çerçeveyi nerdeyse pixel pixel çizdim. Haftalar sonra bile resime bakınca "aa burası olmamış" diye bir yerlerini düzeltirdim. Çok emek harcadım :).
Lise 2'deydim galiba. Mopak defter kapağı yarışması düzenlemişti. Yarışmaya muhtemelen 3 boyutlu bir çalışmayla katılan bir tek bendim. Eserime çok güveniyordum. Zor zar epey para harcayarak büyük boy bir çıktı alıp yollamıştım. Yarışmada dereceye giremeyince de yılmayıp Mopak'tan birilerine ulaşmaya çalıştım; olmadı. "Masadan kaçış":
Bu yazıyı Liseden mezuniyet tişort desenlerim ile kapayalım (60. Yıl Anadolu Lisesi - Yanlış bir kararla 60.Yıl kısmı için 'A' kısaltması kullandım. Atatürk Anadolu Lisesi'nin hoşuna giderdi ama bizimkiler bunu kabul edemediler :)) :

No comments: